i fight the cold wind back up the street.

mormor frågade mig förut idag vad jag ville bli när jag blir stor. i somras skulle jag svarat att jag skulle flytta till USA och bli rikast i världen. med två barn och perfekta mannen och huset. men nu har jag insett. jag vill inte leva ett perfekt liv. jag vill kunna se brister. tänk att bo i en mysig lägenhet i london. där man sitter i ett fönster och man ser ut över en innergård. där jag har en bra bok i ena handen och har livet i andra. där man hör musiken i bakrunden. där jag får överleva på egen hand. jag vill kunna ta mig högre upp.se mig själv lyckas.

-med ”meningen med livet” kan man mena två saker. antingen menar man en objektiv mening, en mening med livet, eller också menar man en subjektiv mening, en mening i livet. det verkar som om vi människor söker efter både och. bara en sorts mening verkar inte räcka.
Mats Selande

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0